Haja vad dyrt det är att sälja

Det finns de som kan sälja is till eskimåer och de finns de som som får betala för att "sälja" mat till en hungrande. Jag tillhör den senare kategorin.
Nu är det ju kanske inte riktigt det det rör sig om i det här fallet, men det är ändå dyrt att sälja.

Vi ska sälja kåken i augusti/september och jag har nu bott har i 10,5 år vilket innebär att alla vitvaror (läs svartvaror i detta fall) i sjunger på sista versen. De som inte redan byttes ut förra sommaren alltså.
Detta innebär att de måste byta ut dem för det är tydligen något en köpare lägger vikt vid.

Idag skulle vi upp och köpa lite tillbehör till middagen och kom hem med kyl och frys. Det kändes lite som att köpa en svindyr plånbok i bisonoxhud och sen är den inte till nån nytta för det finns inga pengar att stoppa i den.
Lite så kändes det. Kyl och frys för dryga 15.000 pix och jag tror det får bli snabbnudlar till middag.






Ta daaa! Kan kanske tyckas som en liten halvmärklig placering men det är ju rätt nära till matbordet och man kan bara sträcka sig efter exempelvis smöret eller så.

De ska tydligen stå upp ett dygn efter att ha legat så att gasen sprider sig rätt (eller vad han sa). Under tiden får de inte kontaktas upp.

Något som också har lyckats bockas av från "att-göra-listan" är att Roland blivit tillklippt, vilket inte är någon nackdel för honom men för mig. Folk har en benägenhet att tro att den gamgubben är yngre än jag och DET ÄR HAN INTE!! Med lite längre, vildare och gråare hår tror jag att jag klarar mig men när han snoffsar till sig med ett snagg - då ligger jag pyrt till. Jag tror inte heller att ett liknande snagg skulle ha samma effekt på mig dessvärre.


Skribenten och fotografen förbehåller sig rätten att välja den bild hon vill, HA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0