Halvdag med Betty

I somras när vi var här och halvjobbade och halvsemesterfirade hörde jag några svenskar på stranden. De var en hel hög i den familjen. Jag sprang på dem var och varannan dag och började språkas med en kille (barnen var i bra barnålder för mina barn med) och nån dag senare språkades jag med en äldre herre i samma gäng. Det visade sig leda till kontakt med Betty, deras dotter.
Betty hade bestämt sig för att flytta hit efter att ha haft semesterhus här i tre-fyra år.
Mad 5 av de 6 ungarna under armen drog hon hit och gubben hennes ska komma efter.

Vi har nu blivit vänner och hon är en fantastisk kontakt för mig här i Torrevieja eftersom hon uteslutande umgås med spanjorskor. Jag har ju så mycket att lära av praktiska saker och språket förstås.

Varje morgon kl. 9 träffas det på fiket bredvid vårt kontor och gör upp planer. I morse dög jag upp dit och sedan satte vi oss i bilen för att fara runt lite och hitta fritidsaktiviteter, visa bästa slaktarn, vart komvux ligger, osv.

Vi hade en härlig halvdag så det blir inte sista gången. I morgon ska Fanny hem till dem eftersom jag och Roland ska dra till IKEA i Murcia.
På söndag ska jag med till hennes vänninas butik i Montesinos och på måndag ska vi skriva in ungarna i sporthallen och mig i vuxenskolan.


Betty på Bohemian star


Här med sina vänninor och en vän.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0