Småutflykter en måndag

Idag är det röd dag här i Spanien och familjen är då således lediga.
Sen vi kom innan helgen har vi inte riktigt lyckats få till ett väder passande för strandliv. Inte lyckades vi i dag heller. Fint är det och soligt och varmt men OJ, OJ, OJ vad det blåser idag.

Sitter och bloggar lite innan vi ska ner till Vela Beach och kosta på oss en restaurangmiddag så här innan allvaret börjar. Sitter vid köksbordet för ute blåser man bort, men kolla min utsikt...

Foto taget från min plats vid köksbordet.

Med barn i åldern 11 och 13 måste man alltså hitta på nåt om man i huvudtaget ska få deras bleka nosar bort från datorerna om det inte är direkt badstrandsväder. Igår tog vi oss ner på stan för en glass och idag blev det bilutflykt med dricka och en varm macka.

Jag och Roland började dagen, efter frukost, med en utflykt till den blå, eller om den är grön, saltsjön för dagens långprommis. Tänkte doppa tårna i sjön med eller snarare allt som kan tänka sig få psoriasis sår.
Den gubben gick inte se. Fel sjö. Det är bara den röda, eller snarare rosa sjön, man får peta ner huddelar i.
Vid denna sjö kunde man bara promenera lite, utflykta sig såg vi att man gör med samt en och annan strosande häst och ryttare.

Den ser blå ut men de säger Den gröna. Det vita "skummet" är inte skum utan salt faktiskt.

Montesinostrakten skymtas.

Kolla vad det blåser idag och det är ändå inget mot denna eftermiddag/kväll. Det är 22 grader varmt men Roland är något frusen i blåsten. Smått onödigt tyckte jag.

Efter den, faktiskt ganska besvikelse, utflykten drog vi hem och hämtade ungarna.
Daniel rakade sig idag igen. Han som inte skulle raka sig alls gör det nu rätt ofta och jag tror att han känner sig skitstor.

Campoamor golfklubb stod på agendan. Ligger rätt högt och har en grymutsikt över Medelhavet och La Manga.
Nu spelar inte jag golf riktigt men skulle jag det skulle jag nog uppskatta denna bana, helt klart.
Vi var ju nu inte ute efter banan utan det 19e hålet.

Döm om vår förvåning när vi upptäckte att det blåste väsentligt mindre där uppe.







Daniel som vill bli djurskötardoktor, med andra ord Veterinär, idkade lite djurmisshandel och mord på en jäkligt ettrig geting. Den fick runkna i isen som var kvar efter urdrucken Cola.

Ny variant på drinken "Geting".

Så!
Nu ska jag bara kolla 2 nya objekt och samla ihop familjen för att gå till restaurangen nere på stranden, si sådär en 300 meter bort (till restaurangenalltså, stranden ligger bara 180 meter bort).

Innan jag loggar ner ska du få se några bilder till som Roland tog med moln och solnedgång.




Och så den sista, som det ser ut nu vid tjugo minuter i sju, denna måndag i Paradiset!





Kommentarer
Postat av: Ninni

Vilka underbara bilder!!! Och vad avis jag blir på värmen och naturen därnere. Men jag trivs ju hänne i Järvsö och Hälsingland också.

Sambon skulle gärna flytta till Grekland om det var möjligt. Jag har ju svårt att tro att jag skulle kunna slå mig till ro där när jag har mina tre ungar här i Sverige och snart kanske det blir dags för barnbarn också... kanske nån gång då. Och sånt skulle jag ju inte vilja mista.

Sen är det väl inte bara att flytta utomlands heller då jag har sjukersättning. Även om jag skulle vara skriven i Sverige så skulle jag nog bli kollad x flera och bli av med min sjukersättning om jag bosatte mig utomlands flera måndader om året. Men det kan ju bli annat då man blir riktig pensionär men det är rätt långt dit.

Jag får njuta av dina bilder och dina berättelser och känna mig lite avis i väntan på vintern och snön. Vi har inte fått mer än ett par flingor snö här hos oss än och det är mörkt och bedrövligt så snön skulle definitivt lätta upp mörkret som är nu.

Tack för att du delar med dig av ditt spännande liv i Spanien.

Kramen. ♥

2010-11-01 @ 20:30:10
URL: http://ninni1960.wordpress.com
Postat av: Ninni

PS. Jag tycker att jag har underbar utsikt här men den kan inte mäta sig med din på långa vägar....

2010-11-01 @ 20:31:15
URL: http://ninni1960.wordpress.com
Postat av: vera.

2010-11-02 @ 22:14:29
Postat av: Veronica (jag själv alltså)

Tror nog att man kan bo utomlands med sjukersättning. Är du "förtidspensionär" så är du.



Barnbarn är mysigt och dem kan man flaxa hem och träffa eller som min mamma gör nu: Skyller på att hon ska vara barnvakt härnere och måste stann 2 veckor.



Grekland är inte min grej men en del fastnar för det. För lång från svensk standard och infrastruktur. Är man född svensk så är man, oavsett om man vil byta eller inte (enligt vissa).



Njut du av bilder och sånt men fundera utanför din box lite mer...



Kramiz

2010-11-02 @ 22:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0