Dagen D eller Dagen S - snarare

Ja, då var det slut då.
OJ! Kanske du tänker...

Ja det är inte slut med gubben eller så utan slut på Wallmans.
20+ år i graven. En ung död egentligen men samma tid på ett jobb är inte att förringa. Inte eftersom jag bara har hunnit fylla 35 år (för 10end gången) ännu.

Jag säger 20+ eftersom jag faktiskt "bara" varit där på heltid sen 1991 men att jag har jobbat här (där) helgextra, sommarextra, t.o.m på heltid, men på Mälardrottningen (som Husfru hör och häpna), sen jag var 14 år och var född i 'et innan (och under och efter).
Men sen har jag ju faktiskt varit mammaledig med och studieledig och lite sick leave.
Ja sammanlagt är det då nåt på 20+.

Människor har kommit och gått i hela koncernen och även på kontoret men på "råttnästet" färre än vad man kan tro.
Vi började ett gäng 20-åringar och nu färgas det gråa hår och skålas det med pensionärer.

Nu var det alltså dags för mig att flyga ut ur råttnästet (jag säger det med värme - råttnäste alltså - och ja råttor kan flyga, kolla in "Det regnar Köttbullar").

Idag, vid 14, fick Bodil släpa ut mig till alla människor och där blev jag avtackad med tal, presenter, blommor, skumpa och tapas (pinchos).
Många kramar blev det och en och annan tår (man kan lita på dig Helena *ler*).

När jag väl sen skulle gå nån timme senare fälldes det fler tårar och jag fick en extra present nedsmugglad i fickan (handen egentligen) av Katarina.

Helena tog bilder så man kan lita på att hon lägger dem på bloggen, men jag tog ingen bild förrän hemmavid.

Tack alla underbara människor men några förhållningsorder (regler) på vägen:

1. Sakna mig mycket! (Jag kommer sakna er mycket)
2. Hoppas allt går bra utan mig (men inte FÖÖÖR bra ännu - se punkt 1.)
3. Ha kul på jobbet och privat (men inte... - se punkt 1.)
4. Sköt om firman (men tyck att det var enklare innan den 15/10 - se punkt 1.)
5. Var snäll mot Patrik (han hade tillräckligt jobbigt med mig de första 4 åren)
6. Var snäll mot EvaP (fast hon slapp mig)
7. Glöm mig inte innan jag hinner komma och hälsa på för då kommer jag att hemsöka var och en av er i de mest oande och läskiga former. Råtta, spindel, orm, man, kackerlacka, tränigsvärk, bilring... jag har ooooanade talanger i hemsökeri!!!

Puss


Blommor, halsband från Efva Attling och en skiss på en oljemålning som jag kommer att få (men den måste torka i veckornasveckor först)

När jag skulle smita hem kom Katarina (min vapendragare och underbara människa) och gav mig denna (för att den hade hennes hjärta och det är en fin färg till solbrända svenskor i Spanien)
Fan ta dig om du inte kommer och hälsar på, hemökeri!! Du kan kasta fler klänningar och inte våga gå ut på balkongen nå mer!! ;-)



ps.
Gubben sa att: vänta du, när du gått då JÄKLAR kommer de att fira! ;-)
Bar ut disken till pentryt. Hittade där Bintji och Sara i fullt sjå med att blanda bål. Sen efter ett par kramar kom en dösnyggt sminkad Sara ut från MUGGEN (observera ordvalet för jag giollar INTE folk som kan sminka sig så jäkla snyggt) osv.
Då visade det sig att alla brudar ska på Ladies Night ikväll.
Gubben fick rätt och jag hoppas på de få killar vi har på kontoret att ni inte partajar fest för att jag slutar.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0