Förnedringensdag

11 dagar kvar till flytt och det var väl hög tid att ta tag i saker och ting - typ gå igenom en garderob. En historisk sådan!
Jag har sparat snudd på allt. Jag vet att jag slängt och skänkt saker genom åren men jag vet nu att jag inte varit hård nog i gallringen genom åren. Eftersom jag aldrig har nåt att sätta på mig och har två fulla garderober kanske jag borde ha hajat det (vilket jag har men har ignorerat). Detta har tagit en hel lång eftermiddag.

Vissa saker har jag inte velat prova, vissa saker ansåg jag att det inte var någon idé att prova men sen var det hela registret däremellan.
Att jag har gått upp och ner i vikt genom åren är ingen hemlis. Inte heller att två barn har producerats men att kroppen ändrar kroppsform helt och hållet med åren är ju helt ofattbart.

Den ena förnedrande klädprovningen efter den andra genomfördes denna lördag.
Nu är jag så gott som klar förutom en imponerande hög av BH:ar som ska provas (till Rolands stora glädje).
För de personer som känner mig innebär detta att passar inte en BH så ryker ett gäng trosor också, fast de eventuellt skulle passa.

När jag var som mest nere i denna förnedring dök det faktiskt upp ett gäng kläder som NÄSTAN passade. De ligger nu på vänt i ett år till. Om de inte passar då ryker de med.
MEN... JAG KOM I MIN STUDENTKLÄNNING OCH DEN SATT BRA - RIKTIGT JÄKLA BRA!!! Det kommer jag att leva på ikväll i alla fall. *ler*

8 halva sopsäckar med skänk blev det i alla fall, 1 halv soptunna med släng, 1 kartong med "vänt", 1 kartong med sommarstugekläder och åt helvete för mycket kläder som ska till Spanien eftersom Ryan är obarmhärtiga med vikten - DE MED. Det får bli i omgångar, helt enkelt.

Kommer du ihåg vårt vardagsrum?




Så här ser det ut i vårt vardags rum denna dag.




Och så kommer vi till...
  
Tadaaa!! Studentklänning anno 1986 på OCH med linne och sånt under (ska inte va så alltså).

Nu tänker jat INTE sätta igång med BH-provning (though shit Roland) utan börja med middagen.

Ha det bra denna lördagskväll.





Kommentarer
Postat av: Ninni

Imponerande att du kom i din studentklänning!!! Det skulle jag inte göra om jag inte såg till att gå ner 20 kg.

Jag rensade bort en massa kläder innan jag flyttade hit till Järvsö så jag har det riktigt glest i garderoben... fortfarande. :-)

Kram!

2010-10-24 @ 16:17:53
URL: http://ninni1960.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0