Hej hopp från en solig ”julafton”.

Ja, det är väl nån form av sån tydligen, julafton alltså. Idag är det helgdag och alla snälla får paket. (Rätt smart egentligen för rean är ju i full gång.)
Det var ju tydligen idag som de tre vise männen kom fram till Jesusbarnet med gåvor. De hade ju liksom inte GPS och att bara navigera med stjärnor är inte så lätt, åtminstone inte om det är mulet. Inte heller om det är dag.

Vi har prommat på stranden R (R står för Rätte, Rättfärdige, Roliga, Rakryggade, Retliga, Rolle, Romantiske (???!!!HMM) ROLAND) och jag idag.
Shorts och linne som blev till avtaget linne och BH och linne. Sen läste vi ett par kapitel på taket i solen. Allt medan spelnördarna höll sig inne. Fanny spelar WII, fortfarande i pyjamasen. JULLOV!!


”Gubbarna”, Terras och Sergio gör oss den äran, från Allt i Hus jobbar på även denna dag. Vi får snart en innertrappa och slipper att gå ut för komma in om man säger så.


Började dagen med finfrukost med bl a julskinka, färskpressad apelsinjuice, pinchos med stekta vaktelägg, grönsaker samt äppelkiwijuice från denna juicecentrifug, en julklapp från mor och far (mina alltså).

Sen ner på stranden med shorts och linne med...

...doppskvätt för att sen promma till...

...Svensk Strandrestaurang för en kall.

Väl hemma igen mötte detta oss (för er som varit här vet ni precis vad jag menar med dessa två bilder):

(observera bilen till vänster först)

Vad saknas?????

JO!! En container och miljoner ton av bråte och skräp. Vi kan nu backa tillbaka bilen och parkera utanför vårt hus för första gången sen i april.

Eländet på taket?? Det där metallmonstret är vår föredetta pergula som rostat sönder på ett år och dog på julaftonen, den 24e, i stormen.
Järn 180 meter från havet i Spanien är INGEN BRA IDÈ!! Aluminium uppletas snarast!

Låt mig presentera Sergio som försöker få till de sista trappstegen på vår nya innertrappa:

(Sergio är blyg. Fick veta vad han hette igår - efter 9!!!!!!! månader)

Snart ska ni få se trappan men inte idag.





Kommentarer
Postat av: Ninni

Här viner snön runt knutarna och då känns det lite konstigt att se dig badande (även om det bara är delar av dig som badar). Vi är glada att vi har ett tätt hus med golvvärme och igensnöade fönster som gör att vi slipper se all snö som yr utanför. Har skottat en gång idag och tänker inte skotta nåt mer för det är ändå som ogjort i morgon så vi spar oss till dess. MEN jag gläder mig åt att jag ska till Ljusdal och bada varmbad i möre och då ska jag drömma att jag är i Spanien och att solen skiner. :-)

Ha det gôtt!

Kram.

2011-01-06 @ 17:32:52
URL: http://ninni1960.wordpress.com
Postat av: Vera

Oj Ninni vad du skulle behöva ett semesterboende i värmen.

Min bästa väninna har fibro och reumatism, hon mår så bra av att komma ner och hälsa på här.

2011-01-06 @ 21:03:26
URL: http://veronicawallman.blogg.se/
Postat av: Vera

Tror du inte på F*A*N att han inte ens heter Sergio utan Sergei!!!

Fan, fan, fan...

2011-01-08 @ 22:41:57
URL: http://veronicawallman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0