Rent av löjligt

Det här faktiskt rent av löjligt.
Har jag haft det så har i fyttiomassa år?
Sommarsemester och ena dagen svettas ihjäl och nästa dag frysa? Man hinner ju inte ens landa i tanken att åka ner till stranden förrän det är dags att ta på sig fleecan igen. Man måste alltså vara bussnabb i Sverige en fin dag.
Städning? Nope.
Handla? En annan dag.
Jobba? Nänänä!
Göra lite av varje av ovan? *ASG* (ELLER HUR?!)

Idag har jag sovit till länge igen. 8-10 timmar per natt och jag är ändå trött. Sitter och gäspar vid 16-blecket. Så här har jag inte känt en enda gång sen vi flyttade till Torrevieja. Vad är detta? Vintertid fattar jag men även nu - sommartid?
Även fast vi har haft gäster, bara varit uppe för länge, haft en "jag-måste-blåsa-hjärnan-i-bitar-kväll", så har jag inte känt mig så här trött!
(jo en gång men det är Stefan och Nathalies fel... *blink, blink*)
Psoriasisen stökar men det kan inte vara det. (det är ju också märkligt på denna korta tid)

Vin dricker vi i Spanien - kan inte vara det.
Barnlös är jag (vilket jag aldrig annars är) - kan inte vara det.
Sommarstugan tar sig form - kan inte vara det.
Man va faaaan är det då???

Jag tror nog ta me fan att jag bara inte vill vara här. Jag vill verkligen inte men jag spyr inte heller. (för det gör jag ju aldrig ens vid magsjuka eller graviditet)

Jag kommer att "kräkas" på värmen hemma nu när vi kommer ner men HALLÅ, jag går heller in och svalkar mig än att gå in och värma mig. PARASOL?!

Vi är barnlediga, gubben och jag, i 22 dagar till. Har inte hänt sen sonungen föddes. Inga bråk, inga tillsägelser, inga uppgörelser, heller inga tokiga skratt för knäpp unge, inga nåt! Nu är det bara vi. Spännande!!

Roland var lite "in to it" igår och fortfarande på men det satte vi stopp för omeddelbart. Vem ska ha styra? Mig?? Skulle inte tro det! Det funkar nämligen inte när människan fyllt vuxen. Vi skrattade! Snacka om vana...

Nä, nu vill jag faktiskt hem. Punkt slut och sen klaga på värmen istället.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0