Trött

Jag är trött!
Genuint jäkla sketatrött!!

Nu har vi varit på "resande fot" i snart tre veckor.

Spanien till Sverige - nån dag.
Sverige till Kenya, via Amsterdam och Nairobi till Mombasa.
Mombasa i tre dagar o sen safari med ny lodge per natt
Sen Mombasa igen, via ovanstående
Sen Kopparmora
...och nu är jag hemma.
Väckarklockan ringde 02:45 i natt för att hinna med flygbussen vid 04:00.

Jag är m.a.o TRÖTT!

Klockan är 10 över nio. Jag har sagt till gubben, som också gick upp mitt i natten för att skjutsa oss, att jag är vaken till halv 10.

Roland har jobbat sen dess, mitt i natten, och åker via ICA för att hämta upp min sons bok.

Daniel fick böcker när vi var hemma nu.

Del 7 och 8 av 9.
Han glömde den, 7:an, på flygplatsen och var otröstlig.

Jag har fixat en ny via Patrik på Värmdö Bokhandel, som lämnar in den på ICA, så Roland kan hämta den, så att Daniel kan få den på lördag.
Bättre än så kunde jag inte!!


Vår resa dyker upp i nästa vecka. Bild för bild, dag för dag.

Natti!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja jäklars, jag förstår att du är trött. Skönt att vara hemma ett tag nu och bara "landa".

Vad är det för böcker D läser?

Hur går det med F:s otraditionella stickning! :-)

Vad gött det var att få se och prata med dig en stund.

Massa massa kramar Helena

2011-03-10 @ 22:47:44
URL: http://helenanygrund.blogg.se/
Postat av: Vera

Hola guapa

Just nu läser Daniel serien "Spejarens Lärling".

Han tappade bort del 7 som han väntat på att få köpa sen i januari och kunde ju inte börja på del 8. Del 9 kommer i maj.

Han är helt trollbunden!

2011-03-11 @ 10:39:26
URL: http://veronicawallman.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ja jag kan då förstå att du är trött. Vilket flackande. Vad har ni gjort i Kenya? Är det privat resande eller genom jobb?

Kram.

2011-03-12 @ 13:30:12
URL: http://ninni1960.wordpress.com
Postat av: Vera

Hej Ninni

Vi var där helt privat för att fira min mor som fyllde 70 år.

Fastighetsmarknaden i Mombasa är inget vi ska ge oss in i. Kåkstäder så långt ögat når. Byggna med störar och lera blandat med koskit. Tar en vecka att bygga och håller i åtta månader. Ingen bra andrahands marknad där inte... ;-)

2011-03-13 @ 17:48:46
URL: http://veronicawallman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0